EKSPEDYCJA W GŁAB KSIĄŻKI Z WYDAWNICTWEM ZNAK

od 1 kwietnia do 13 maja

ZAJĘCIA KREATYWNE DLA DZIECI

Podstawą dla naszych zajęć są książki, których fragmenty czytamy wraz z dziećmi i są one motywem przewodnim naszych zajęć. Ćwiczymy kreatywne myślenie oraz zdolności manualne, uczymy myślenia przestrzennego, geometrycznego, kompozycyjnego. Celem jest zabawa, podczas której dzieci poznają świat i naukę. Program Ekspedycji w głąb książki skierowany jest do dzieci, które szukają sposobów, jak się uczyć, potrzebują wiedzy jak mają mądrze wykorzystać to, co już wiedzą. W trakcie ekspedycji mogą także rozbudzić ciekawość i zdobyć nowe talenty, dotychczas nieodkryte. W trakcie ekspedycji uczestnicy rozwiązują intrygujące zagadki i problemy, wykorzystują i poszerzają swoją wiedzę i zainteresowania naukowe, bawią się w niekonwencjonalny sposób słowami, sprawdzają własne możliwości w różnych działaniach samodzielnie i we współpracy, rozwijają ekspresję ruchową, tworzą dzieła przestrzenne. W ramach działań odbędą się warsztaty ceramiki, rzeźby, szycia, malarstwa, decoupagu, papieroplastyki i wiele innych. Czwartej ekspedycji patronować będzie Wydawnictwo ZNAK EMOTIKON.

NOWE PRZYGODY BOLKA I LOLKA. URODZINY

ikona

tekst: W. Bonowicz, A. Onichimowska, M. Wicha, R. Kosik, B. Maj, L.Talko, J. Illg

ilustracje: Agata Mikułowska

DLA KOGO: dzieci w wieku 4 - 6 l

KIEDY: poniedziałek godz. 17.00

CZAS TRWANIA: 90 min

Wyjątkowe opowiadania w 50. urodziny Bolka i Lolka, a w nich kosmiczne przygody i wybuchy, wygrana w meczu piłkarskim, niezwykły tort z proszkiem vizir i coca - colą, czary i magiczne urządzenia. Za przykładem Bolka i Lolka założymy Podwórkową Agencję Kosmiczną, spróbujemy swoich sił w pieczeniu tortu i sprawdzimy jakie mamy talenty. Książka będzie pretekstem do ćwiczenia wyobraźni i kreatywności. Spróbujemy zrobić coś z niczego, wykorzystać kreatywnie rzeczy, które na co dzień wyrzucamy do śmieci i bawić się bez zabawek. A na koniec podejmiemy próbę animacji zrobionych przez nas kukiełek.

MAGICZNE DRZEWO. GRA

ikona

tekst: Andrzej Maleszka

DLA KOGO: dzieci w wieku 6 - 9 l

KIEDY: poniedziałek godz. 17.00

CZAS TRWANIA: 90 min

Kolejna przygoda zaplanowana dla grupy średniej wiąże się z magicznym drzewem i światem z pozoru realnym, a jednak pełnym magicznych przedmiotów. "Magiczne drzewo. Gra" to część z serii książek o niesamowitych przygodach Kukiego i jego przyjaciół. Tym razem klon Kukiego wpędza głównego bohatera w wielkie tarapaty. Kuki za sprawą złych czynów klona ląduje w policyjnej izbie dziecka! Przyjaciele chcą za wszelką cenę pomóc chłopcu i udowodnić, że jest niewinny. Realizując plan, używają magicznej kostki, która w zależności od wyrzuconej liczby oczek spełnia życzenie dzieci, lub też jego odwrotność... Uczestnicy naszej Ekspedycji za sprawą licznych przygód Kukiego i zwrotów akcji dowiedzą się czym jest przyjacielskie poświęcenie i jak szukać kreatywnych rozwiązań w trudnych sytuacjach. M.in. ozdobią swoje pudełko z magicznego drzewa metodą decoupage, a dzięki twórczemu recyklingowi stworzą niepowtarzalne roboty, których inspirację znajdą w książce. Zmierzą się również z trudną sztuką filcowania. Podczas spotkań, dzieci będą miały możliwość zagrania magiczną kostką i przekonania się jakie figle lubi płatać los.

CZARLA. POSZUKIWACZE

ikona

tekst i ilustracje: Tony DiTerlizzi

DLA KOGO: dzieci w wieku 9 - 13 l

KIEDY: wtorek godz. 17.00

CZAS TRWANIA: 90 min

Eva Dziewięć nigdy nie widziała innego człowieka. Ani słońca, nieba czy drzew. Tak właściwie to nigdy nie opuszczała swego podziemnego domu. Wszystko zmienia się, gdy na jej bezpieczne schronienie napada groźny stwór Bestiil, który czyha na jej życie. Eva zmuszona jest uciekać. Na powierzchni okazuje się jednak, że jest tam jedynym człowiekiem.Świat zamieszkują najróżniejsze istoty, niepodobne do niczego, o czym Eva dotąd się uczyła. Czy Eva w ogóle znajduje się na Ziemi? Czy trafi na ślad ludzi? Czy dowie się gdzie i kim jest? W pełnej przeszkód podróży przez nieznane pomagają jej Tułaczowiec, wielki Otto i robot Mat. Wędrując razem z Evą i jej przyjaciółmi Dzieci nauczą się rysować człowieka, poznają proporcje ludzkiego ciała i sztuczki, które pozwolą je uchwycić prawidłowo w rysunku. Poznają pojęcia science-fiction i futuryzm, projektując modę przyszłości. Spróbują swoich sił w animacji poklatkowej a wyobraźni w tworzeniu z gliny hybrydowych stworzeń.

Ekspedycji patronuje WYDAWNICTWO ZNAK EMOTIKON.
Zdjęcia okładek i fragmenty opisów książek pochodzą ze strony wydawnictwa.